Garantie

Tot 5 Jaar garantie op alle buitenzonwering

 

Op alle onderdelen inclusief het doek (m.u.v. de stiknaden) en de electrische bedieningen ontvangt u vijf jaar garantie*. Indien u binnen de garantie-periode een defect onderdeel heeft, sturen wij u kosteloos een nieuw onderdeel toe nadat wij het oude van u hebben ontvangen. Omdat wij topkwaliteit leveren, doen wij hier niet moeilijk over. Uiteraard geldt de garantie bij normaal gebruik onder normale omstandigheden. Op handbedieningen en poedercoating bedraagt de garantie 2 jaar na levering. Ter plaatse van zaagsnedes kan altijd oxidatie ontstaan afhankelijk van weersinvloeden en omgeving. Dit valt nooit onder de garantie. Stiknaden van doeken kunnen als gevolg van meer of minder gebruik eerder slijten. De garantie hierop bedraagt derhalve 2 jaar.

Op reparaties en montage bedraagt de garantie 6 maanden!

Let op: wind en neerslag kunnen onherstelbare schade aan zonwering en onderconstructie veroorzaken. Dit valt niet onder de garantie. Tevens kan er wafelvorming en/of krijtstrepen in een doek ontstaan, dit zijn eigenschappen van een acryldoek.

 

Oxidatie van producten in kustgebieden (invloed van zeewater)
Filiforme corrosie ontstaat bij vocht en zuurstof in combinatie met een belastend milieu. Dit kom je tegen aan de kust. Het heeft geen effect op de duurzaamheid van de materialen, maar wel op het uiterlijk ervan. Er ontstaan een soort luchtbelletjes die steeds verder uitbreiden. Regelmatig reinigen van de producten kan dit effect vertragen.

Garantie op garagedeuren

Op Hörmann garagedeuren bedraagt de garantie zelfs tien jaar. Deze garantie geldt op het beslag en de panelen. Voor de aandrijvingen geldt een garantietermijn van 5 jaar.
Oxidatie valt nooit onder de garantie.

Garantie bij montage

Garantie bij montage door Zonweringstunter.nl beperkt zich na 6 maanden eveneens tot het leveren vervangende onderdelen of herstellen van deze onderdelen. De monteurs geven een korte uitleg over de werking van het product en de mogelijkheden voor het afstellen van o.a. de bediening. Indien na de montage storingen aan het product ontstaan, dient u zelf zorg te dragen voor het retour zenden van te vervangen onderdelen. Uiteraard worden deze gedurende de garantietermijn gratis nageleverd. Indien de montage door u akkoord is bevonden, zullen alle werkzaamheden en voorrijkosten hierna afzonderlijk worden berekend. Dit geldt tevens voor het nastellen en opnieuw afstellen.

Uitgesloten van garantie
• Schade veroorzaakt door onoordeelkundig en/of ondoelmatig gebruik van de producten
• Normale slijtage als gevolg van het gebruik van het rolluik of de zonwering
• Verkleuring en oxidatie van de materialen door weersinvloeden alsmede corrosie t.p.v. zaagsnedes
• Schade ontstaan door derden of abnormale omstandigheden, zoals brand-, storm-, en waterschade
• Oxidatie van gepoedercoate profielen en onderdelen (luchtbelletjes onder de lak die steeds verder uitbreiden)
• Gebruikssporen. Bij rolluiken kunnen zich na verloop van tijd krasjes en slijtplekken voordoen op de lamellen, als gevolg van het oprollen van het rolluik. De mate waarin deze krasjes en slijtplekken zichtbaar zijn is kleurafhankelijk. Bij deze gebruikssporen en slijtplekken kan oxidatie ontstaan. Oxidatie van pantsers, kapsteunen en onderdelen valt niet onder garantie!
• Knikvouwen, krijtstrepen en golven in het doek, alsmede nuanceverschillen en glans van het doek, bij zonneschermen. (zie hiervoor verderop) alsmede plooivorming bij screendoek
• stiknaden van het doek. Door het gebruik kunnen naden van de doeken versneld slijten waardoor doekbanen los raken. De garantie hierop bedraagt maximaal 2 jaar bij nieuwe schermen en 1 jaar bij los geleverde doeken. De garantie beperkt zich tot het opnieuw laten doorstikken van de doeken en niet op de montage en/of verzendkosten.
• doeken worden geconfectioneerd in banen van 120 cm. HIer door ontstaan ter plaatse van de naden dubbele diktes hetgeen kan leiden tot plooi- en wafelvorming.  Banendoek rolt dikker op dan effen naadloos doek. Let hierop bij het vervangen van uw doek!
• Indien niet, niet tijdig of niet volledig aan de betalingsverplichtingen is voldaan kan geen aanspraak op garantie worden gemaakt. Dit geldt tevens indien een geldig aankoopbewijs (factuur) ontbreekt

Belangrijk!!

Zonneschermen, screens, rolluiken en garagedeuren zullen na enige tijd moeten worden bijgesteld en opnieuw moeten worden afgesteld. Dit is niet bij onze montage inbegrepen en dient door u zelf te worden uitgevoerd.

Uitzonderingen op de garantie

Voor merkartikelen zoals Velux, en alle andere bekende merken geldt de normale fabrieksgarantie. Hiervoor verwijzen wij u naar de hiervoor geldende garantiebepalingen.

Kleuren en stoffen

Voor alle producten geldt dat kleuren, stoffen, transparanties en eigenschappen op beeldscherm anders kunnen overkomen dan in de praktijk. Wij adviseren u daarom altijd eerst een bezoek aan onze winkel te brengen of waar mogelijk kleurstalen op te vragen. Dit kan teleurstelling voorkomen. Reclamaties met betrekking tot het vorenstaande kunnen nl. niet worden gehonoreerd. Collecties wijzigen regelmatig, waardoor het helaas nooit is uit te sluiten dat bepaalde doeken niet meer na te leveren zijn.  Wij worden hierover niet van vantevoren geinformeerd. Het kan daarom zijn dat een gekozen dessin of kleur bij uw bestelling, later niet leverbaar blijkt te zijn.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie.

Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie of bovengenoemde extra garantie. Deze termijnen doen geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

 

* Brel Solar motoren hebben een garantietermijn van 3 jaar